Årets Personaleblad
 

 

Gammel kærlighed til intern kommunikation ruster ikke.

For nylig var der generalforsamling hos COWI, og her afslørede vi vinderen af titlen som årets personaleblad 2010: JYSK’s "GO JYSK".
Redaktøren himself var på Sjælland om aftenen den 30. september, og fik diplom og lidt andet godt med hjem til Brabrand.
 
FIK's formand Kenneth Wilson overrækker her diplom til Jonas Schrøder fra Jysk


Her er dommerkomiteens begrundelse for valget:

Årets personaleblad 2010

Til vores magazine makeover for nylig delagtiggjorde foredragsholderen os i en observation han tidligt havde gjort i sin karriere. Han var dengang ansat i DSB restauranter og kiosker, hvor der bestemt ikke blev ruttet med pengene. De fleste var på mindsteløn, og derfor undrede det ham umiddelbart at han fire gange om året havde til opgave at producere et rigtig flot personaleblad, som blev sendt med et dyrt frimærke fra Post Danmark hjem til hver enkelt medarbejder. Det virkede en kende ekstravagant i forhold til prisen på Dagens ret.

Men det er pengene værd. Et godt og gennemarbejdet internt magasin giver både dygtigere og mere tilfredse medarbejdere. Firmaets kultur bliver fælles eje. Og de vigtige historier fra ind- og udland bliver fortalt og diskuteret blandt medarbejderne.

Årets vinder er sådant et blad. Det udkommer i cirka 8000 eksemplarer, på de sprog der tales i virksomheden. GO Jysk er en oplagt vinder med en vigtig mission i en tid med kraftig ekspansion i Dyne-Larsens efterhånden verdensomspændende butik.
 

Det er i GO Jysk man kan læse om sine nye kolleger i Kina og Bosnien-Hercegovina. Om arbejdspladsens store håndsrækning til ofrene for jordskælvet i Haiti. Og allehånde sjove historier fra afdelingerne rundt omkring. Blandt andet om hvordan forretningen i Oslo har taget et stort spring fremad. Bedre oplæring og øget kompetence er vejen frem for medarbejderne der smiler på et foto taget ved skibakken Holmenkollen.

 
Bladet har også haft plads til en underholdende artikel om hvilke artikler fra Larsens varesortiment der er bestsellere i de forskellige lande.

I det hele taget indeholder GO Jysk altid noget nyt og spændende, og det er kun rimeligt at det nu er redaktionen i Brabrand som kan glæde sig over prisen for årets personaleblad.